Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Evroskepticizam

Komentari (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 08 avgust 2009 23:18
koekude
`Čim budete bolje poznavali sve ono, što se na ljude i zemlju, koja vas je rodila, odnosi, tim ćete bolje umeti da primenite ono, čemu se u školama ili knjigama naučite, tim ćete zrelije moći da sudite, šta je od svetskih ustanova, od važnih iznalazaka nauke i veštine za narod potrebno i korisno, šta li prerano i štetno`

Govor Dr. J. Pančića o Svetom Savi, u Velikoj Školi 1869.godine
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 09 avgust 2009 00:05
Dejan Pavić
Ranije se činilo da je Evropska unija obnova nekadašnjeg Zapadnog rimskog carstva. Sada se vidi da je ona, u stvari, obnova ranofeudalnih kneževina i marki (regiona). Postoje gospodari (feudalci, vlastela, boljari) i potčinjeni (kmetovi, sebri, mužici).

Petrograd i Moskva su evropski gradovi. Temelji moderne Evrope su postavljeni januara 1943., kod grada koji se nekada zvao Staljingrad.

Ne znam čime je moja zemlja zaslužila ovo aktuelno, besprimerno, prostačko, slepačko, uterivanje u Jevropu (Europu). Kao pripadnik jednog starog evropskog naroda i kao nedostojni baštinik jedne od evropskih civilizacija, osećam se poniženo i frustrirano. Treba li da kažem, kako ću glasati, na eventualnom referendumu? Nije mi problem da, kao i svih ovih decenija, budem manjina. Mada, imam sasvim realnu nadu i sjajne primere iz prošlosti. Prošlosti moje Evrope. Aristotel iz Stagire, Erazmo Roterdamski, DŽordž Orvel, Miloš Crnjanski.
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 09 avgust 2009 00:13
Jeroplan
Kao sto su 1945.mladi komunisti jahali popove,pljuvali tradiciju,crkvu,jezik tako ove tragikomicne jevropejske trbuhozborke klepecu vasceli dan...
Ko im je kriv sto nisu putovali,radili i videli svet i Evropu.Sasvim drugacije zakljucke bi doneli.
EU zaista nije ni pola Evrope, a birokratski aparat je korumpiran,partijski profilisan i prazan do zla boga.Pitajte mlade strance zasto kupuju seoska imanja i zive u Srbiji?
Eklekticki odabrati tekovine koje je EU podarila svetu,imati komunikaciju ali,kao mali Rusi,ni tacnu necemo moci da nosimo u tom njihovom "political theatre"..
Zar nije najbolje biti svoj na svome i uzdati se u sopstvene snage,rad i znanje...
Tudja ruka svrab ne cese...
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 09 avgust 2009 09:06
Dag
Evropska civilizacija zapravo ne postoji. Da postoji, ne bi unutar nje bile moguće navedene duboke suprotnosti. Postoji, međutim, protestantska civilizacija i ona danas dominira svetom. Evropa je tu samo poligon za probu mlevenja nacionalnih država. Projekat je mnogo širi i dalekosežniji. Ako uspe u Evropi, uspeće i na drugim mestima. Mi, međutim, pripadamo pravoslavnoj hrišćanskoj civilizaciji, što i nije neki problem. Ali jeste veliki problem što istoj civilizaciji pripada i Rusija. I u tom grmu leži zeka. A i zekin grm je izgleda prevelik, što dodatno bode oči i para zgrtačko srce. Naravno, i ovde su protestantske vrednosti samo paravan za obmanu i mobilizacija radnih masa. A srce tame nema veru, ono je bezbožno i pagansko.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 09 avgust 2009 09:37
pelagonija
Teznja coveka da nesto sazna u potpunosti je teznja da se necim ovlada. Zato se i covek skriva i priroda se skriva i Bog je skriven pa nam se otkriva taman tad kad dignemo ruke od teznje da ga potpuno saznamo onako kako mi to mislimo i zamisljamo. I nama pravoslavnima je Bog skriven pa kad odustanemo od nase predstave saznanja Boga i slobodno se bacimo u ambis koji postoji na granici svetova, docekaju nas nevidljive ruke i ljubav Bozija. Temelj naseg zivota je sloboda a ne razumsko razumevanje i potom vladanje. Ta manjina evropskog kontinenta koja je sebe proglasila za Evropu ne razume istok. Zbog tog nerazumevanja ne moze istokom u potpunosti da ovlada i iz toga sledi prezir i omalovazavanje. Nista coveku tako ne smeta kao istinska sloboda drugog coveka. Dobro, nismo mi bas tako istinski slobodni :) ali ta so koju kao pravoslavni duboko u sebi nosimo projavljuje se vise nego sto smo svesni.
I jos nesto. Mislim da ne cekamo mi dobrovoljno u cekaonici niti dobrovoljno kisnemo pred vratima. Kao nejaki smo primorani da to radimo.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 09 avgust 2009 09:49
I}}PKL;]]]]
Ima li zla domaceg.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 09 avgust 2009 10:26
Jasna Simonovic
KOEKUDE, Kada bi svi koji pišu društvene analize, primenili citat sv Save koji ste naveli, možda se ne bi dešavalo da se prezidenti hvataju za glavu tek kada je “vrag odneo šalu”, a pojedinci dočekali “insektno doba” pa da od insekata nauče da "taknu tastaturu", ako ako već na vreme nisu dobili neko od "svetskih priznanja" o svom “evropskom šarmu”...
Svakako da je dobra analiza g Antonica na “istinski dobru”, ali “nedovoljno diferenciranu u smislu "jednostranosti" učesnika u EU integracijama” analizu g Kneževića (izvinjavam se ja sam iz "egzaktnih nauka"!)dobila svoju pravu završnicu u zaključku teksta na citat g Milovana Danojlića....Pečat ...eh, kad bi se neko setio da počne od nekog “srpskog pečata”...
A do tada, Srbiji što se tiče EU i nije tako loše...Zagarantovano joj je poslednje mesto!..
A ono je toliko puta opisano od strane narodnih mudraca: te “povuci, potegni” te ”baba, deda, repa” te ”ko bi dole, sad je gore...
A ako ni mudrost ne pomogne, e pa onda je tu čista sreća! Da li ste nekad kao “poslednji u čekaonici” prošli najbolje? Kad čekam u čekaonici, obično čitam ili razmišljam, kucam poruke i primam poruke...A zahvaljujući "EU trendovima" sad u nekima može i TV da se gleda...Dok se na nekim "dverima" "Čovek" ne pojavi...
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 09 avgust 2009 11:03
Gazda Gruja
Kako da kažem - ako su 1+1=2, "javlja mi se" da su i 2+2=4 ; elem, ako nam (iz vrlo prostih i samo slepcu neočiglednih razloga) nije uspela unija sa lokalnim, regionalnim, dušmanima, teško da može da nam uspe unija sa onim, kontinentalnim, belosvetskim. Prvi nas mrze, drugi nas preziru.
Aj`, za promenu, da malo biramo prijatelje.

I to je, otprilike, sve što imam da kažem o tome.

Mi moramo da se okrenemo sebi za neko vreme i da rešimo svoje probleme, od nacionalnog obožavanja "brze pare", i ulaženja u kriminal, tinejdžerske bande i (bekap) "vojske" raznoraznih kriminalnih gangova, do obožavanja "velike brze pare" i ulaženja u (trenutno aktuelnu) Partiju zarad sticanja pozicija, zaključno sa obožavanjem "lake pare" i večitog i sveopšteg "muvanja" i preprodaje svega i svačega, nasuprot nekoj ORGANIZOVANOJ, modernoj proizvodnji i produktivnosti. Da mi, za promenu, prestanemo da glumimo ljude i da jednom, za sva vremena odrastemo...

Vreme je da se detinjstvo završi.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 09 avgust 2009 11:20
Vladimir Celeketic - Zambija
Hvala Bogu dragom da konacno neko ko moze da objavi knjigu i potpise je kao kompetentan u doticnoj oblasti napise i kaze ono sto svaki laik vidi i shvata vec godinama.
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 09 avgust 2009 11:33
Baja Patak
Živeći decenijama u Holandiji, ne primećujem ništa od težnji za njenu „euroregionalizaciju“. Valjda je to rezervisano za članove nižeg statusa i „čekače“. Jasno se teži (ne?)formalnoj klasifikaciji članica. Meni sve to liči na neki – nazovimo ga „Orijent Ekspres“ :u salon-vagonu sede eurokrati, daju instrukcije vozovođi, piju šampanjac, jedu kavijar. U spavaćim kolima i vagonima I klase su zemlje – osnivači:i najjači članovi: npr. Francuska, Nemačka, Holandija, Belgija, V.Britanija, Italija, poneki Španac, itd. Oni imaju pristup i u vagon-restoran, tu su i klima-uređaji i sve blagodeti savremene civilizacije. U II klasi sede Austrija, Grčka, Portugalija, Irska , Češka , Slovenija, poneki Mađar – tu su sedišta tapacirana – ali plastična; hrana se raznosi kolicima – bifeima, a sa televizijskih ekrana se vidi samo program odabran u Briselu. Ipak, imaju bar prave vaser-klozete. Najveća gužva vlada u III klasi: drvene klupe, uzana sedišta – tu sede oni „poluevropljani“: baltičke zemljice, Kipar, Malta, Mađarska, Poljska – nemaju ni tv ekrane – samo zvučnici prenose poučne govorancije i prigodnu muziku, hrana je iz paketića koje dobijaju na stanicama, a klozeti su im, s oproštenjem, čučavci – to je, kako kažu iz Brisela, privremeno – dok se ne uljude i nauče higijeni. Rumunija i Bugarska. čame na paketima i sanducima u prtljažnim kolima i sanjaju o pristupu u III klasu. Hrane se kuvanim jajima, paradajzom i lukom. Na kraju kompozicije landara prazni stočni vagon, sa slamom na podu. Dobro informisani krugovi kažu da je rezervisan za „najbolje čekače“. Na peronu krkljanac: Hrvati vitlaju nekim papirima na kojima su sami napisali da imaju „tisućljetnu kulturu“ i pokušavaju da se okače – ali uvek se nađu Slovenci da ih odgurnu. Jadni Turci, obrasli u sede brade od skoro dvadesetogodišnjeg čekanja, sede na koferima i dalje čekaju..... A ispred stanice, tek – prava gužva: Montenegrini, BJRMovci, Albanci, Moldavci, Ukrajinci, Gruzini... ne pitaj! A gde su Srbi? Odredite sami.
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 09 avgust 2009 12:07
pelagonija
Bajo odlicno ti je ovo sa vozom... i tacno i duhovito...samo...zasto čučavac sa oprostenjem, moze on i bez oprostenja :)
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 09 avgust 2009 12:17
Mladi DŽedaj
@Gazda Gruja

Stvarno ne može da se napiše u dve rečenice bolji nacionalni program od ovog što ste izneli. Okretanje sebi, razlikovanje prijatelja od neprijatelja, ponovno uspostavljanje morala i sistema vrednosti, rad, rad i opet rad ... i za određeni broj godina bi se videli rezultati.
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 09 avgust 2009 12:20
Nimbus
Postoji i aproksimacija, pa je 1+1 približno 3, a 2+2 približno 5.
Tako smo mi
- priblžno Srbi
- približno patriote
- i, iznad svega, približno normalni.
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 09 avgust 2009 12:32
Morton
Povratak Svetosavlju je jedini put opstanka i oporavka našeg naroda. Moralna i duhovna obnova koju donosi prihvatanje svetosavskih tradicija i ideologije je ono što najviše nedostaje ovom narodu.

Nemoj te se zavaravati. Može nam neko pokloniti milijarde najvrednijeg novca, one nama ništa ne vrede. Zato što smo u proseku slepci koji nisu u stanju prepoznati osnovne interese i rukovoditi se osnovnim moralnim načelima. Proćerdali bismo ih, a kako stvari stoje, lako bi od njih bilo više štete nego koristi.

Ne želim da neko pomisli da ovde promovišem teokratiju. Samo pozivam svakog pojedinca da se preispita, postavi sebi nekoliko pitanja i pokuša da odgovori na njih:

1. Da li želim da ostanem slepac?
2. Da li želim da služim na podsmeh i porugu svakom prokletniku ovog sveta?
3. Da li želim da ja i moji potomci budemo tikve bez korena, koje će pojesti prva svinja koja naiđe, opalo lišće koje će razvejati prvi povetarac?
4. Da li želim da se predam bez borbe?

NE!

Je bio moj odgovor na sva ova pitanja.

Temelj svetle srpske budućnosti, je pre mnogo vekova postavio čovek koji nas je stvorio kao naciju. Jedini otac nacije ikada. Onaj ko nas je uzdigao iz blata i uveo u civilizaciju.

Naša kuća je porušena. Srušili smo je sami, u trenutku kada smo okrenuli glavu od svoga Boga. Jedinog našeg spasitelja, kroz vekove.
Kuću smo porušili, ali je temelj ostao.
Sazidajmo ponovo našu kuću. Svaki Srbin je jedna cigla u toj građevini. Poslednji je čas da svako podigne svoju ciglu i položi je u zidine nove Srbije.

Zato pristupite braćo Srbi. To je jedini put.
Preporuke:
0
0
15 nedelja, 09 avgust 2009 15:42
Teofilo Stivenson
@ Baja Patak

Slazem se. I tako ce i ostati dok verujemo da nas je Tito tehnologizovao, socijalizovao i urbanizovao, da bez komunista i Jugoslavije ne bi bilo bolje nego pre rata, da su dusmani prijatelji, da je civilizacija prevod tekstova sa engleskog, da su akademici oni koji misle, pisu, govore kao konfuzni rodjaci iz (duhovne) provincije, da je DS stranka elite, da je krug dvojke nesto posebno i da odabrani postoje u tri (preostale) 'stare beogradske porodice'.

Nasa omladina ne zna za kralja Milutina, a ne zna ni za Handkeov 'Gomanov strah od penala' ili 'Uzas praznine'. Ne zna za srpske manastire, ali ne zna ni za Hanekeov poslednji film 'Bela traka', o germanskoj Evropi pre 1914. Usled strahovitog pritiska liberalnog demokratskih rasista, mrznja prema Aziji je gotovo nezamisliva. Dok ceo svet cita pisce iz centralne Azije i gleda istocno- azijske i Bliskoistocne filmove, domaci ustreptali stipendista i dalje govori o azijatskim 'hordama'. Glasac DS i LDP se zaista divi Berluskoniju i Sarkoziju, dok u Evropi niko ozbiljan to ne cini. I pristali bi na sve, samo da ne moraju da rade, jer to je za njih najveci poraz, najveca sramota, najveca nepogoda...
Preporuke:
0
0
16 nedelja, 09 avgust 2009 23:04
Jovan London
Kao i obično, Gazda Gruja je kratko i jasno objasnio u čemu je problem. Probaću samo još da dodam da se to odrastanje neće dogoditi bez pokajanja, tj povratka pravoslavlju. Sve dotle, lokalne prodane duše koje su na vlasti će uspevati da preko malih ekrana održavaju potpuno neprirodnu želju (još uvek) većine Srba da stanu u red, čekaju u čekaonici i da se i dalje ponižavaju!
POKAJANjE NAM JE POTREBNO!
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 10 avgust 2009 02:03
Katon
"Stvarno ne može da se napiše u dve rečenice bolji nacionalni program od ovog što ste izneli. Okretanje sebi, razlikovanje prijatelja od neprijatelja, ponovno uspostavljanje morala i sistema vrednosti, rad, rad i opet rad ... i za određeni broj godina bi se videli rezultati."

Zasto tako skromno, "za odredjen broj godina"? Ja mislim da su epohalni rezultati u "okretanju sebi i razlikovanju prijatelja od neprijatelja" vec postignuti" tokom 1990-ih. Videli smo kako bajne rezulte je dala implementacija doktrine Branka Kostica o toljagama i korijenju. Videli smo kako nam niko nista ne moze ekonomski, ako se uzdamo u svoje snage. Nepravedne i nicim izazvane sankcije boljsevicko-kominternovsko-masonsko-pederskog Novog Svetskog Poretka su bile samo izazov koji je nasu privredu ojacao.

S druge strane, neprijatelj ne samo da je "prepoznat", nego je kao takav, u dosta obilatim kolicinama likvidiran,humano preseljen, poklan, uhladnjacen...Spomenici te uzvisene nacionalne politike su na sve strane oko nas, od Vukovara, preko Sarajeva, Srebrenice, Omarske, Batajnice, Kladova...I na traktorskim prikolicama iz Hrvatske i sa Kosova.

U tom smislu je nacionalna apokalipsa nastala 5 oktobra 2000 kada je klika piona Novog Svetskog Poretka pod krinkom obaranja diktature pokusala da stavi klipove u tockove svestranog nacionalnog razvoja kroz okretanje sebi i razlikovanje prijatelja od neprijatelja. Tome se privremeno stalo na put 12 marta 2003 nacionalno odgovornim politickim cinom, ali po nekoj sili istorijske inercije, ta duboko antinarodna nihilisticka politika dosmalnija je opstala i do danas velikim delom. Dakle, ne upirimo pogled ceznjivo u daleku i neizvesnu buducnost za ovakvim nacionalnim idealom, nego u blisku i izvesnu proslost. Tu je taj ideal vec bio divno ostvaren. Treba samo ponoviti svetla dostignuca srpske politike 1990-ih. Dakle, ispeglati maskirne uniforme, podmazati sva tri preostala tenka, i s blagoslovom cika-Dobrice i pukovnika Amfilohija - u svetlu buducnost.
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 10 avgust 2009 05:18
D.Kovacevic
Jos od u 19 vijeku medju salonskim "intelektualcima"tadasnjih evropsih centara,a i danas je aktuelna jedna geopoliticka kvazisentenca: "Tamo gdje pocinje Pravoslavlje i Islam-tu prestaje Evropa",a to je Balkan.
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 10 avgust 2009 08:18
Jasna Simonovic
MORTON, sjajno....Ipak bih ja pod broj 4. napisala “da”, jer ako sam ispunila prve tri tačke, a mislim da jesam, nema šta da se “borim” ...I give up!
Kuću o kojoj govorite sv Sava je odavno sazidao, samo je treba renovirati, jer se nije dobro održavala...A za svako održavanje potreban je novac...A novac treba da daju oni koji imaju, a ne oni koji nemaju...
Evo, moja firma i ja imamo silne dužnike koji se prave ludi, a vrlo su bogati, pa ako hoće biti ljubazni da pretraže svoje fajlove sa mojom dokumentacijom i pod šifrom “Baja Patak” odnesu u bilo koju banku svoj preračunat dug i o tome obaveste NBS, opraštam im krivicu! ...Od toga dajem odmah 50% za “renoviranje Srbije” (preko KPMG, NSPM, GLJU, itd.!), kolika god da je Srbija teritorijalno...“do prostora u mom kompjuteru” ili “do Tokija”...
BAJA PATAK, ovo ste tako divno napisali, ne moram danas u bioskop...kao da sam odgledala film! Hvala...
Ali “okači sve mački o rep” ako ne odredite koje je nacionalnosti Mašinovođa u “nacionalnoj” Evropi! !...Nije valjda S......?
A gde su Srbi? pitate...Uglavnom kod svoje kuće... A i eto nama nas u svakoj zemlji koju ste pobrojali... A možda baš sada neki “Srbin” uskače u voz sa krova kroz prozor, jer naš Tito je voleo da gleda kaubojske filmove u svom udobnom bioskopu u Belom dvoru, pa i mi, narod....
Gde je Srbija u EU, ne pitate...Ako još ne piše na lokomotivi, možda još nije doletela “dvoklasnim” prekoatlanskim prevoznim sredstvom sa Kosovom...
A i eto nama vas u Holandiji...Pravo blago je taj vaš “Diznijevski” humor!
Samo da još moja firma od Solvay Holandija dobije nazad svoje vlasništvo, pa da reaktiviramo “nerezidentni račun” u Komercijalnoj banci..Pa da onda reaktiviram Solvay-Farmest humanitarni fond...Jer, nikad se ne zna kad će kome da pozli u vašem “Baja Patak expressu” (bilo od kavijara ili od “kulture”), pa da može gratis, ako ne “gotovinski” da se oporavi i udobno vrati svojoj kući ...
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 10 avgust 2009 13:01
Jozef K.
Iz ličnog iskustva mogu vam reći da je čekanje užasno ponižavajuće. Oni u Zamku nam to namerno rade. Artura i Jeremija je sve više! Ipak, od dugog čekanja moglo bi biti i neke vajde: moglo bi se najzad desiti i da se zapitamo šta to, ustvari, čekamo?
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 10 avgust 2009 14:46
Jasna Simonovic
Jozef K., Da, čekanje je teško, okusila sam više puta pre nego sam neprijatno osećanje zamenila prijatnim primećivanjem čekaonica i klupa...a na klupu sesti i pričati sa "starim ili novim prijateljem", pa to je bolja psihoterapija od bilo kog "bensedina"...
A kad nema prijatelja, onda ponekad pomaže ponavljati u sebi stihive naše Desanke: "Sreća je lepa samo dok se čeka, kad od sebe samo nagoveštaj daje"...
A ima i ono "ko čeka, dočeka"....Samo ipak, slažem se, treba znati ko ili šta se čeka...Evo sada čekamo gdina Medvedeva...Jedva čekam da dođe...Još kad bi mu neko samo dao moje dve male molbe da nam pomogne...Jer ponekad od čekanja utrnu leđa, pa ne čovek ne može ni čestito da zapliva kad god hoće...
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 10 avgust 2009 17:24
same o
Otuda dolazi i znamenita funkcija čekaonice za prijem u EU. Čekaonica stvarnim gospodarima, koji mirno sede i ručavaju u salonima zamka, daje osećaj moći. Ali ona treba i trajno da fiksira jedno stanje, jedan odnos.


Ovakvi pateticni i paranoidni opisi stvarnosti su kamen oko vrata svakome ko se bori protiv ulaska Srbije u EU. Ispade sad da je postavljanje uslova tu da bi se Srbija ponizavala i dokazivala njena inferiornost.

U realnosti, Srbija pokusava da se ugura u EU (i to ne samo "krug dvojke", nego vecina gradjana) pa je sasvim normalno da ce onaj kome milioni pokusavaju da se nakace na grbacu (i to uopste ne kriju, naprotiv) da to kacenje uslovljava. Nema tu nikakvog paklenog plana niti Srbija bilo koga preterano zanima, josa manje "fiskiranje odnosa" sa njom.

Ali kakvo misljenje mozete da imate o nekom od koga svakog dana slusate: "pozajmite nam pare", "izgradite nam puteve", "dajte nam fondove"... A, taj pristup ekonomiji popularise upravo profesor Antonic. Posto, u sustini, ne razume sta je ekonomski rast njemu se stalno cini da je za ekonomski razvoj potrebno da neko pomogne (paradoksalno, jedino sto stvarno pomaze, a to je trgovina, on vidi kao odmaganje). Samo jos kad bi ti sto pomazu jos pokazali malo zahvalnosti sto mi tu pomoc primamo...
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 10 avgust 2009 17:51
Ruzica Vujovic
Odlican tekst - navedenim argumentima protiv EU nema se sta dodati. Jedna mala ispravka: ime predsednika ceske drzave i poznatog kriticara EU je Vaclav Klaus, a ne Kraus.
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 10 avgust 2009 20:49
Mislilac
Ne zna se da li autor manje zna o EU ili o Srbiji...
Znaci ovako, Poljska, Balticke zemlje, Ceska i Slovacka su po njemu poslusnici Francuske, Nemacke, Italije... cak i mnogi antievropejci znaju da nove demokratije vise gravitiraju ka Americi sto pokazuje besmisao pola autorovih tvrdnji.
Vrlo je interesantan njegov odnos prema balkaskom u Srbima, po njemu je to izgleda nesto najbolje u nama. Kada sam to procitao odmah sam ga zamislio kako samara zenu dok se u pozadini cuje Sinan Sakic. Inace, sve dezurne patriote govore o tome kako Hrvatska uspesno cuva svoj identitet, sto nije netacno, ali kako to da se onda ta Hrvatska toliko ogradjuje od tog Balkana, da li se ona time odrice sebe?
I na kraju kao sto to obicno biva kod srBskih nacionalista, svi putevi vode u Moskvu, pa tako i autor ne bi bio to sto jeste a da ne pomene i Rusiju. Na temu da li je Rusija Evropa ili ne, sa njim se mnogo vise nece sloziti neki Rusi nego ja. Iz navedenog teksta rekao bih da je protiv hegemonije, kako li samo ne osudjuje ruske pokusaje da nacine Ukrajinu zavisnom od njih? Ah, da, kada Rusija to radi to se ne racuna, kao sto kada oni okupiraju deo Gruzije to nije okupacija...
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 10 avgust 2009 20:49
Tatijana
Kome nije jasno o čemu se radi neka pročita komentar @ same o. Klasična zamena teza. Upropastili su nas ultimatumima, sankcijama, ubijali svim mogućim oružjem i sada mi treba njima da se ulagujemo kako bi nas "spasili", pa ko ne umre Čehovljevom "Činovničkom smrću", moći će pitomo da maše repom na svaki njihov blag pogled. Jezivo.
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 10 avgust 2009 22:16
sama o.
Kome nije jasno o čemu se radi neka pročita komentar @ same o. Klasična zamena teza. Upropastili su nas ultimatumima, sankcijama, ubijali svim mogućim oružjem i sada mi treba njima da se ulagujemo kako bi nas "spasili", pa ko ne umre Čehovljevom "Činovničkom smrću", moći će pitomo da maše repom na svaki njihov blag pogled. Jezivo.


A kome nije jasno zasto u Srbiji vec skoro deceniju ne moze da se artikulise racionalna alternativa EU neka procita ovaj Vas komentar. Ili sam tekst profesora Antonica. Uostalom, on je jedan od najodgovornijih za to.

Svaka normalna osoba zna da nista nema za dzabe. Vi hocete da vam EU popravlja puteve, gradi bolnice, salje autobuse... Jer, na sve to "imate pravo", jer tako zivi "sav normalan svet". Ali tu nije kraj: sve to ima da ne primecuje, i da vas tretira kako sebi ravne.

Izvinite, ali to nigde nema. Ko prosi ne moze da ocekuje da ga tretiraju drugacije nego kao prosjaka. Srbija je jedan razmazeni tinejzder koji pre podne filozofira o smislu zivota i s visine gleda na posao svojih roditelja a popodne ceka da mu mama servira rucak. I pri tome ocekuje da ga tretiraju kao ravnopravnog clana domacinstva.

Sto se sankcija tice, to bolje raspravite sa profesorom. On veruje da je protok robe stetan, posebno kad se radi o uvozu. Prema tome, sankcije su bile u srpskom interesu.
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 10 avgust 2009 23:18
Tatijana
@same o ili @ same a, ne znam više kome se obraćam, ali jedno je jasno: ne prosi plemeniti i časni srpski narod, već vlast kojoj je to u opisu radnog mesta. U tome je suština.

Pozdrav za Gazda Gruju, Nimbusa, Stevu Nadrljanskog, Mladog DŽedaja, Teofila Stivensona, Brm, Jovana London, Jasnu Simonović, Baju Patka, Simonidu i praštajte sestre i braćo ako sam nekoga izostavila. U ove predponoćne sate, sve vas željne slobode i istine voli Tatijana.
Živeli!
Preporuke:
0
0
28 utorak, 11 avgust 2009 11:54
Haralampije
"Ona (Srbija) je ne samo geografski i kulturno balkanska zemlja, .. proglašena i "glavnim krivcem za etno-nacionalističke ratove". .., Srbija je i pravoslavna i slovenska zemlja,.."

Krivac za "etno-nacionalističke ratove" je isti onaj koji Srbiju i Srbe optužuje, što im nije prvi put.
Ovaj put se udružila "belosvetska bratija", koristeći "pogodnu priliku" da olakša savest, "optužujući" žrtvu za "vlastite zločine". Da li znaju ili hoće da znaju istinu, nije ni važno. Važno je da je mi znamo i da o njoj ne ćutimo, bez obzira na ucene i podmićene bukače. Odustaće i oni i njihovi telali ako mi istrajemo! A morali bi, "razloga" je previše! Naivno je očekivati od zločinaca da priznaju zločin.
To, da je Srbija pravoslavna i slovenska zemlja, to me ispunjava
ponosom. Kada bi više (barem kao drugi, koji imaju manje razloga) poštovali sebe i svoje, jezik i pismo, na prvom mestu, gde bi nam bio kraj!
Ostavimo "njima" da uživaju u sećanju ili zaboravu na vlastitu istoriju, osvajanja, pokatoličavanja, unijaćenja, progona i uništavanja svega što je drugačije i što nije kao "oni".
Sačuvajmo sve što nas "razlikuje od njih", očistimo, uredimo, izgradimo i sačuvajmo svoju državu i srske zemlje, zbog nas, a znamo i šta i kako treba.
Ne trošimo vreme "čekajući Godoa", dreždeći pred vratima kojekavih komesara. Valjda smo iskusili kakvu "dobrotu" donose komesari. Budućnosti ostavimo da odluči s kim i zašto, do tada imamo mnogo svoga posla. I "starih" i dokazanih prijatelja i iskrenih partnera.
Hvala autoru, Milošu Kneževiću na knjizi i profesoru Antoniću što je istu predstavio široj javnosti.
Preporuke:
0
0
29 utorak, 11 avgust 2009 13:59
Jasna Simonović
Hvala, pozdravljam i ja vas...
Preporuke:
0
0
30 utorak, 11 avgust 2009 17:02
kokoska & jaje
@same o ili @ same a, ne znam više kome se obraćam, ali jedno je jasno: ne prosi plemeniti i časni srpski narod, već vlast kojoj je to u opisu radnog mesta. U tome je suština.


Nije tacno. Penzioneri hoce penzije, mladi stanove, plivaci bazene. Svi hoce najmodernije bolnice, najbolje puteve, nove mostove. Svi hoce da im posao bude siguran, plata velika, godisnji odmor dugacak, a nezaposlenost nula. Svima su puna usta prava na ovo, prava na ono. I sva ta "prava" ima da se isporuce ovog trenutka.

Zato vlast prosjaci okolo. To sto narod hoce ne moze, odnosno moze, ali ne ovog trenutka i ne bez rada i rizika.

Vlast samo pogadja sta narod hoce. Ona reflektuje narodne zelje a ne obrnuto. Narod hoce u EU jer misli da je to zemlja dembelija. Kad se Srbi budu naucili strpljenju i vlast ce biti drugacija.
Preporuke:
0
0
31 sreda, 12 avgust 2009 01:39
Tatijana
Ma, bezobrazan neki narod to nigde nema.
Inače, tekst povodom koga se ovde komentariše je
e v r o s k e p t i c i z a m, te vašim bledim pokušajima da opravdate nekim racionalizacijama podaničku prirodu vlade ovo nije ni mesto ni vreme. A kako vi ne raspolažete osnovnim informacijama o stvarnim namerama EU, a pri tome tekst g. Antonića izgleda niste ni pročitali, već ga napadadate skoro instinktivno bez valjanih argumenata, zaista niste valjani sagovornik ili oponent, kako vam drago.

Obraćala sam se ovde trećem licu množine, jer imam utisak da me na napada pojedinac, bar sudeći po kamentarima. Ako nisam upravu, onda Vi čoveče imate problem.
Preporuke:
0
0
32 sreda, 12 avgust 2009 08:18
ludi skretničar
Evroskepticizam je orvelovska zlomisao u savremenoj Srbiji. Svako ko se usudi iskazati ga, istog momenta biva ismejavan ili etiketiran kao "zatucani nacionalista", "fašista" (ovo je naročito popularno u zadnje vreme), "klero-fašista" (još bolje) i šta sve ne. To u suštini govori kakav totalitarizam se krije iza demokratske i ljudskopravaške maske 2. srbije. EU je dogma koja se ne dovodi u pitanje, a svaka delatnost u tom pravcu je smrtni greh.

Ko ih šiša, samo nastavite!
Preporuke:
0
0
33 sreda, 12 avgust 2009 15:25
srpski "skeptici"
Svako ko se usudi iskazati ga, istog momenta biva ismejavan ili etiketiran kao "zatucani nacionalista", "fašista"...


Meni je zao sto dovodim u pitanje vas status mucenika, ali ovo jednostavano nije tacno. Vecina ljudi je spremna da saslusa argumente i sama ima dosta sumnji i negativnih emocija vezanih za EU.

Ali, umesto argumenata dobija knjige i tekstove poput ovog. I kad to vidi, onda zakljuci da je i ta EU, kakva-takva, bolja od onog sto nude "skeptici".

Naravno, ovde se i ne radi ni o kakvim skepticima, pa nije ni cudo da ne mogu da generisu kvalitetnu argumentaciju. Cela njihova kritika EU je proistekla iz toga sto Srbiju "ponizavaju" tj. sto je jos uvek nisu primili. Uostalom, Djordje Vukadinovic je za ulazak u EU, to je rekao "Utisku nedelje" pre jedno mesec dana.
Preporuke:
0
0
34 sreda, 12 avgust 2009 19:14
Tatijana
Teško je obraćati se nekome biranim rečima i argumentima kada on na sve kaže samo - to nije tačno. Ili - to jednostavno nije tačno. A može i - to naprosto nije tačno. Onda vas nazove mučenikom, i potom sledi glorifikacija EU, pa neizbežna priča o ljudskim pravima, pa ushićenost vizijama o ko zna čemu sve ne, itd., isl., etc., posle čega, onako prožeti milinom, suznim očima treba od srca da zapevate "Odu radosti".
Jednačina, dakle po tome treba da glasi: evroskeptik je mučenik koji jadan ne zna šta je EU te ima pogrešnu predstavu o ovoj ogranizaciji. Međutim, kako evroskeptik to sve nije, potrebno je umesto toga napisati eurofil i eto rešeenjaa jednačine.
Preporuke:
0
0
35 sreda, 12 avgust 2009 21:31
nije tacno
Onda vas nazove mučenikom, i potom sledi glorifikacija EU, pa neizbežna priča o ljudskim pravima, pa ushićenost vizijama o ko zna čemu sve ne


E sad jos samo da objasnite:

1) gde je Vas neko nazvao mucenikom (jedan od ucesnika diskusije je sam sebe takvim predstavio, sto se vidi po citatu)

2) gde sam ja glorifikovala EU (ja Vam sve vreme objasnjavam da sam ja protiv ulaska Srbije u EU, za razliku od profesora Antonica i ostalih uvredjenih "evroskeptika" koji, svesno ili nesvesno, narod upravo tamo guraju)

3) gde su pomenuta ljudska prava (realno govoreci, "prava" ne postoje, vec predstavljaju apstrakciju cija prakticna korisnost veoma varira sa kontekstom, a razni "evroskeptici" pothranjuju njenu upotrebu u nekim od onih gde je taj pojam najstetniji)

4) i gde je pokazana "ushicenost vizijama" (kojim konkretno?)

I ne, nije tacno da se sve sto sam ja rekla svodi na "nije tacno".
Preporuke:
0
0
36 četvrtak, 13 avgust 2009 07:40
ludi skretničar
Bez veze. Nikakvo mučeništvo nisam pominjao, niti se stavljao u tu ulogu, a vala se i ne osećam mučenikom. Osim toga, komentar se najmanje odnosio na mene lično, već prvenstveno na ljude sa koji nešto znače na javnoj sceni ovog društva.
Još jedan primer, kako se izbegava argumentovana rasprava i prilepljuju etikete. OK, nisi "fašista", ali jesi "samozvani mučenik" i "eto takvi dovode u pitanje funkcionalnost i političko uređenje EU"!
Dijalog i sučeljavanje mišljenja bi trebao biti pravi put u EU (ukoliko se za to odlučimo), međutim to je izgleda nemoguće, jer jedna strana ne dozvoljava dovođenje dogme u pitanje.
E sad, da se igramo gluvih telefona - možemo, ali zaista nema smisla time opterećivati ovaj časopis i obesmišljavati teme kojima se bavi.
Preporuke:
0
0
37 četvrtak, 13 avgust 2009 15:11
Tatijana
@ nije tacno
U mom komentaru (sati 19:14), pisanom uglavnom zaključnim rečenicama, nisam se obraćala Vama, već sam se pozabavila jednim od šablona koji se često koristi u raspravama. Primenom tog šablona sagovornik se prvo degradira, zatim bude zasut gomilom nelogičnih i protivrečnih odgovora, a ako u daljem razgovoru pokuša da ukaže na njihovu netačnost, biva obično grubo prekinut. Dakle, nije se @skretničar sam tako predstavio, već ste Vi stekli takav utisak o njemu, naravno pogrešan jer ga Vi vidite kao takvog.
Nadalje, kažete da ste protiv ulaska Srbije u EU, ali se pribojavate da će zbog pisanja profesora Antonića i njegovog nepoznavanja materije, kao i zbog nedostatka pravih "argumenata" evroskeptika do toga na kraju i doći, i to njihovim svesnim ili nesvesnim činjenjem. To bi trebalo da znači sledeće: da je profesor Antonić najblaže rečeno perfidan, ako svesno svojim pisanjem želi da proizvede kontraefekat, a ako to čini nesvesno onda je, opet najblaže rečeno - naivan. To je Vaše mišnjenje o profesoru Antoniću.
S obzirom na to da, uglavnom, pogrešno tumačite ljude te imate nepovoljno mišljenje o njima, upitna je i Vaša sposobnost da prepoznate suštinu dokaza pomoću koga se nešto tvrdi.
Glorifikacija EU, opet u kontekstu 19:14, je nezaobilazan začin u šablonima.
Vi lično, se niste upustili u uzdizanje EU, ali ste zato kao glavni problem oko ulaska u EU videli sopstveni narod. Po vama, taj narod, kako vi pišete, maltretira sirotu vlast i tera je bičem da skuplja okolo pare po Evropi i moli za Veliki Ulazak kako bi pečene jarebice konačno počele da padaju sa grana. Ovaj narod ne cmizdri uvređen zato što nije u EU, već je očajan i besan zbog politike EU koju ovde sprovodi vlast.
Još jedan omiljeni detalj u šablonima su ljudska prava. Ni ovde nisam pomenula Vaš lični doprinos ovoj temi, ali ako Vi ta prava samatrate samo apstracijom, čija praktična korisnost može da varira sa kontekstom, onda ste skloni da manipulišete i pravima uopšte uzevši.
A vizije bi me, zaista dotukle.
Preporuke:
0
0
38 četvrtak, 13 avgust 2009 17:39
mucenistvo etc.
Još jedan primer, kako se izbegava argumentovana rasprava i prilepljuju etikete. OK, nisi "fašista", ali jesi "samozvani mučenik" i "eto takvi dovode u pitanje funkcionalnost i političko uređenje EU"!


naprotiv, ovo je jos jedan primer da toliko volite da izigravate mucnika da niste u stanju da procitate napisano. branioci politickog uredjenja EU vam se prividjaju tamo gde ih nema.
Preporuke:
0
0
39 četvrtak, 13 avgust 2009 19:35
prava
Po vama, taj narod, kako vi pišete, maltretira sirotu vlast i tera je bičem da skuplja okolo pare po Evropi i moli za Veliki Ulazak kako bi pečene jarebice konačno počele da padaju sa grana. Ovaj narod ne cmizdri uvređen zato što nije u EU, već je očajan i besan zbog politike EU koju ovde sprovodi vlast.


Ko je rekao da narod maltretira vlast? Narod prosto bira vlast koja mu obecava hleb bez motike. To je prosta cinjenica, a sam profesor Antonic voli da pothranjuje takva ocekivanja.

S druge strane, narod jeste uglavnom besan zbog tzv. ponizavanja od strane EU koje je direktna posledica gornjih ocekivanja.

Prosto, narod je istovremeno i pohlepan i ponosan (besan), bas kao opisani adolescent koji bi da popodne bude mala beba kojoj mama sprema kasice, a prepodne odrastao covek koji roditeljima drzi lekcije.

Potpirivanje nerealnih materijalnih ocekivanja je glavna smetnja evroskepticizmu u Srbiji. Zbog svog aktivnog sirenja ekonomskih zabluda, profesor Antonic je jedan od glavnih potpirivaca tih ocekivanja. To potpirivanje je i svesno i nesvesno - on prosto ne razume ekonomiju, pa je u tom smislu nesvesno. S druge strane, on svesno siri svoje zablude.

ali ako Vi ta prava samatrate samo apstracijom, čija praktična korisnost može da varira sa kontekstom


Nema sta ja tu da smatram, to jeste tako. 'Prava' kao uopstena kategorija jesu apstrakcija (nonsense upon stilts, sto bi neki rekli). Ta apstrakcija moze da bude koristan opis postojecih drustvenih procesa (na primer, pravnih procedura koje se robustno realizuju) i u nekim kontestima pozivanje na prava moze da bude korisno podsecanje na vec siroko prihvacen kulturni obrazac; s druge strane, pozivanje na prava moze da predstavlja i veoma stetno zaludjivanje pa i poziv na nasilje (povelja UN je puna toga, sto i ne cudi, buduci da je vecina clanova preuzeta iz francuske revolucije).
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 13 avgust 2009 22:22
Tatijana
Dobro. Ako blagošću GigaModeratora ovaj komentar bude objavljen, vi ćete moći da pročitate sledeće:
- Ova vlast nije izabrana na izborima voljom naroda koji se zaneo obećanjima o lagodnom životu, već voljom onih kojima je ova ista vlast obećala pokornost. Ako ne znate o čemu se radi - nemamo o čemu da pričamo.
- Veoma je intrigantno i Vaše uporno nipodaštavanje srpskog naroda, kome predpostavljam i sami pripadate.
- Evroskepticizam se ne zasniva na potpirivanju nerealnih materijalnih očekivanja, što stalno akcentujete, već na samoj suštini i smislu postojanja organizacije kakva je EU. Da ne idem sad ab initio, izvolite pročitati tekst i komentare sami.
- O Povelji UN, koje je čedo globalnog ustrojstva, sa zadovoljstvom bih nekom drugom prilikom.

Zahvaljujem Vam na vremenu koje ste mi posvetili.
Srdačan pozdrav
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 13 avgust 2009 23:43
etc.
- Ova vlast nije izabrana na izborima voljom naroda koji se zaneo obećanjima o lagodnom životu, već voljom onih kojima je ova ista vlast obećala pokornost. Ako ne znate o čemu se radi - nemamo o čemu da pričamo.


Ako mislite na koaliciju u koju je usao u SPS, SPS jeste dobio glasove na obecanjima lagodnijeg zivota.

- Veoma je intrigantno i Vaše uporno nipodaštavanje srpskog naroda, kome predpostavljam i sami pripadate.


Nemojte me analizirati. Ja ne nipodastavam srpski narod, ali ga takodje ni ne idealizujem.

- Evroskepticizam se ne zasniva na potpirivanju nerealnih materijalnih očekivanja, što stalno akcentujete, već na samoj suštini i smislu postojanja organizacije kakva je EU. Da ne idem sad ab initio, izvolite pročitati tekst i komentare sami.


Procitajte prvo Vi moje komentare, mnogo su kraci. Evroskepticizam se, u Srbiji, zasniva na razocarenju u odnos EU prema Srbiji. To se jasno vidi iz ovog teksta. On se **ne zasniva** na uvidjanju opasnosti od napustanja proverenih formi drustvene organizacije i upustanja u utopijske eksperimente. Sto se materijalnih ocekivanja tice, ona se, nevezano sa temom EU, neprekidno pothranjuju u tekstovima profesora Antonica i vecine ostalih autora na NSPM-u. Profesor Antonic bukvalno veruje da je materijalno bogatstvo fiksirano i da se samo prebacuje od "bogatih" ka "siromasnim". Naravno, on to ne kaze tako jer se nije u to dovoljno udubio, ali to je jasno iz njegovih tekstova. Kao sto rekoh na pocetku, on ne razume kako nastaje vrednost i zato mu se stalno cini da neko sa strane mora da "pomogne". Prvo je mislio da je to EU, al' sad kad vidi kakvi su, dobra je i Rusija ili vec neko treci.
Preporuke:
0
0
42 petak, 14 avgust 2009 07:28
ludi skretničar
On se **ne zasniva** na uvidjanju opasnosti od napustanja proverenih formi drustvene organizacije i upustanja u utopijske eksperimente

U ovome se potpuno slažemo, mada i dalje ne vidim kako Antonić pothranjuje takve stavove. Takođe je istina da veliki broj naših građana EU vidi kao naslednika SFRJ, u smislu društva gde se lepo živi i malo (ili nimalo) radi. E sad, drugo je pitanje ko im je takvu "viziju" prodao...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner